اخبار و مقالات

کیفیت فوم سرد

فوم ها

در صنایع مختلف از مواد اولیه مهم در تولید به حساب می آیند برای مثال در صنعت کالای خواب در تشک و بالش های طبی مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین در صنعت دکوراسیون، مبلمان منزل و در چند سال اخیر در ساختمان سازی کاربردهای وسیعی به همراه داشته است. فوم های مختلفی وجود دارد که هر نوع از آنها در صنعت خاصی بکار می رود.
دلیل نگارش این مقاله سوالات مکرر مراجعه کنندگان می باشد که در هنگام خرید تشک طبی و فنری دچار سردرگمی می شوند زمانی که مشتریان به بازار و یا فروشگاه های آنلاین برای خرید تشک، بالش طبی و مبلمان مراجعه می کنند با اطلاعات و اصطلاحات تخصصی همانند فوم گرم ، فوم سرد و اسفنج پلی یورتان مواجه می شوند که ممکن است باعث گیج شدن مشتری در انتخاب شود.
در این مقاله با تفاوت فوم سرد، فوم گرم و همچنین با تنوع فوم آشنا می شویم تا در هنگام خرید ایده آل ترین تصمیم را بگیریم و در پول و وقت خود صرفه جویی به عمل آوریم
در واقع خانواده فوم ها ترکیبات شیمیایی خاصی هستند که با حرارت مستقیم و غیر مستقیم در کوره ها ساخته شده و در داخل آنها سلول توزیع می گردد، یک سلول خلع کوچکی است که در حین تولید فوم توسط گاز در داخل پلیمر ایجاد می شود این سلول های توزیع شده می توانند باز، نیمه باز و بسته باشند.

فوم ها به نسبت ابر و اسفنج از ماندگاری بالاتری برخوردارند به همین دلیل در کالاهای با کیفیت به صورت گسترده استفاده می شود.

خانواده فوم ها به سه شاخه تقسیم بندی شده که از ترکیب دوماده پلی ال و ایزوسیانات با نسبت مشخص تولید می شود

  •  فوم پلی یورتان Foam Polyurethane
  • فوم پلی اتیلن foam polyethylyne
  • فوم پلی استالین Styrofoam

فوم صندلی خودرو

 فوم سرد یکی از انواع فوم های پلی ارتان است که با نام فوم سرد یا مموری فوم معروف است. این فوم در طبقه بندی ساختار سلولی پلی ارتان از نوع سلول باز می باشد. نام گذاری “فوم سرد” نیز به دلیل استفاده از حرارت غیر مستقیم یا دمای پایین در مراحل تولید می باشد دمای پایین باعث شکل گیری بیشتر مولکول های فوم سرد می شود همین علت باعث عملکرد بهتر و طول عمر بالای فوم می گردد. محصولاتی که در ساخت آنها از فوم سرد استفاده می شود معمولا بالای ۱۵ سال از سوی شرکت ها تضمین کیفیت (گارانتی) می شوند.

فوم پلی اتیلن و فوم پلی استالین اغلب در زمینه عایق های حرارتی، ضربه گیر، عایق صوتی و صندلی های خودرویی و باربری و تعویض آنها … کاربرد دارد. در صنایع تشک و کالای خواب، مبلمان و دکوراسیون از فوم های نوع اول یعنی پلی یورتان استفاده می شود این دسته از فوم ها که هدف اصلی این مقاله می باشد به دو دسته تقسیم می شوند فوم سرد و فوم گرم.

در سالهای اخیر صنعت پلی یورتان روز به روز جای خود را در زندگی بشر باز نمود یعنی در اکثر صنایع در حال بکار گیری و فراگیر شدن است برای مثال در صنعت ساختمان راه سازی خودروسازی و…..
و در همین راستا دانشمندان روز به روز برای بالابردن کیفیت پلی یورتان تلاش می نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *